• Forma:
    Clasificación da cantiga segundo a forma literária
  • Función:
    Indica a sua función. exem: Desafío, Despedida
  • Temática:
    Escolle a tématica ainda que moitas poden estar en outras.

Laboratorio

Laboratorio

Gráficas - Resumos - Obxetivos

As cantigas mais visitadas:

  • PAMP!:
    costureira
    A costureira no inverno
  • PAMP!:
    costureira
    Costureira polo outono
  • PAMP!:
    costureira
    A costureira no vránhe
  • PAMP!:
    costureira
    Costureira en primavera
  • xandreouteiro:
    outra
    Se ti vira-lo qu'eu vinhe
597 cantigas
O volai-vai nace no 2017 e leva

Existen aínda cantigas sen catalogar.
Pódesnos axudar a buscarlle o seu lugar, facendo un comentario ou reportando para engadir a súa posíbel temática ou función.

Bitácoras de arquivo

Recolleitas - Documentos - Reportaxes - Ferramentas - Biografías
  • Do Sar a Berghantiños: a muiñeira, primeira! Do Sar a Berghantiños: a muiñeira, primeira!

    Do Sar a Berghantiños: a muiñeira, primeira!

    A orde dos bailes soltos do Ulla cara o Norte.
  • AI-LALELO a IA pandereteira AI-LALELO a IA pandereteira

    AI-LALELO a IA pandereteira

    coñecimos a unha IA que saca coplas coma unha vella de Barcia de Mera total.

    ...como o oes

    finalistas vota xá!

    REPRODUCIR

    XA PODES VOTAR!

    Galicia participará coa canción 
    AI-LALELO no
    AI Song Contest 2022
    .

    Unha nova edición de Eurovisión adicada únicamente a cancións escritas por intelixencia artificial. A candidatura está formada por un equipo multidisciplinar de seis artistas, enxeñeiros, investigadores e músicos galegos, que teñen o obxectivo de promover a lingua e cultura galega no eido internacional, a través do uso de novas tecnoloxías. A iniciativa está liderada polo xornalista Joel Cava, da axencia creativa compostelá Cecubo Group.

    XA PODES VOTAR!

    O primeiro que tes que saber:

    A letra da canción, coas voces de Camille Hédouin (Mounqup), Mónica de Nut e Eva e Xandre Outeiro, narra a historia dunha costureira, unha muller galega de finais do século XIX quen, por mor da situación socioeconómica da época, compaxina o seu oficio artesanal con labores domésticos e do campo. O tema explica a situación da muller en distintas estacións do ano, cunha personaxe cada vez máis escura, ata chegar a unha especie de aquelarre de bruxas.

    Ademais, o equipo recibe o nome de "Ana María Prieto, unha homenaxe á primeira muller programadora informática galega.

    AI-LALELO, creada polo equipo galego a través de intelixencia artificial, pretende servir de homenaxe ás mulleres que impulsaron Galicia e a súa tradición, lingua e cultura. O tema mestura a tradición e a modernidade, baseado nas cantigas medievais galegas pero cun toque futurista grazas ao uso da intelixencia artificial na súa composición.

    Ademais, busca transmitir a responsabilidade da cidadanía para que a identidade galega continúe viva.

    O grupo de traballo está formado por profesionais como Juan Alonso, tecnólogo en machine learning e redes neuronais; Sofía Oriana, doutora en Composición en IA e compositora de Elisa y Marcela (2019) de Isabel Coixet; Xandre Outeiro, produtor de bandas sonoras e músico no Projeto Trépia; David Santos, doutor en Telecomunicacións e músico, arranxista e compositor; Marta Verde, artista dixital responsable dos visuais de Tanxugueiras no Benidorm Fest e profesora asociada no Berklee College of Music de València; e Joel Cava, responsable creativo de Cecubo Group.

    En defensa da cultura e da muller galega

    REPRODUCIR

    A salsa da cuestión:

    Proceso creativo

    O proceso para compoñer a canción durou catro meses, comezando por lograr que a computadora aprendese a falar galego e a compoñer unha copla, a partir dunha achega de 400 cantigas do arquivo dixital Volai-vai. No relativo á letra, a propia máquina xerou os primeiros versos, cunha temática como fío argumental: a costureira nas distintas estacións do ano. Neste aspecto só foi necesario corrixir algunha falta de ortografía e adaptar algunha frase.

    A melodía está feita a partir da copla popular A Costureira, a partir da cal, o propio ordenador xerou diferentes liñas melódicas con Google Magenta. No relativo á música, graváronse instrumentos e utensilios de labranza que se procesaron polo sistema DDSP, conseguindo unha zanfona, pandeireta, bombo, sacho, prato, tixola e lata de xeito artificial.

    Xa na fase final, engadíronse as voces, un baixo e unha arpa de boca ao natural, ademais de realizarse procesamento de audio con algoritmos.

    Por último, elaborouse o videoclip da canción con intelixencia artificial, reinterpretando unha escolma de escenas típicas galegas.

    Co resultado final, o grupo de traballo concluíu que a dispoñibilidade dunha ferramenta adestrada en IA podería supoñer un seguro cultural para a música tradicional galega.

    Tamén descubríronse, coa obtención de liñas melódicas moi próximas ao estilo trobadoresco, fortes vínculos históricos entre a música de raíz conservada nas aldeas e o corpus musical altomedieval galego-portugués.

  • Cerponzóns a Mil documental Cerponzóns a Mil documental

    Cerponzóns a Mil documental

    Todo comezaba con un grupo de wasap, o se nome era “Cerponzóns a Mil”.
  • Taloburni - Porrutsalda y Jota *Luar Taloburni - Porrutsalda y Jota *Luar

    Taloburni - Porrutsalda y Jota *Luar

    Fonte: Manu Youtube
    Taloburni no programa Luar interpretando Porrutsalda y Jota
  • Muiñeira polas pandeireteiras de Barro de Arén (Cerdedo-PO) Muiñeira polas pandeireteiras de Barro de Arén (Cerdedo-PO)

    Muiñeira polas pandeireteiras de Barro de Arén (Cerdedo-PO)

    Fonte: Guillerme Ignacio
    Manuela Cortizo "das Marianas" (Cerdedo, 1930) e Ghumersinda Castro "das Dieghas" (Barro, 1927) xa foran compañeiras tocando xuntas nas Rúas da súa mocidade. Acompáñaas nesta ocasión Clara "dos Ruzos" (Meilide, 1935), da veciña Meilide, tocadora que se uniu a elas cando se xuntaron como “Pandeireteiras de Barro de Arén” para ir tocar polas rúas de comezos dos 2000.
  • Escolma vídeos María do Caño Escolma vídeos María do Caño

    Escolma vídeos María do Caño

    Fonte: Consello da Cultura Galega
  • María do Caño e Guillerme Ignacio - Jota e parola María do Caño e Guillerme Ignacio - Jota e parola

    María do Caño e Guillerme Ignacio - Jota e parola

    Mil Ribeiras (TVG 2016)
  • Maruja Otero en Super-8 Kodachrome 40 Maruja Otero en Super-8 Kodachrome 40

    Maruja Otero en Super-8 Kodachrome 40

    Maruja Otero

    Super-8 Kodachrome 40

    muller intrépida

    Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

    Castro (Cerdedo - Pontevedra)

    A parroquia está formada polos lugares de Bugarín, Castro do Cabo, Castro do Medio e Filgueira. Situada ó noroeste do concello, o seu nome procede directamente da verba latina Castrum, xa que o seu principal accidente xeográfico é o coto de Castrodiz (681 m).

    Capturas:

    Super-8:

    • Festa do Can

      1981 (1ª parte)

      Festa do Can en Castro (Cerdedo - Pontevedra), en febreiro do 1981, con pregón de festa na voz e palabras de Manuel Monteagudo. Rodado por Maruja Otero en Super-8 Kodachrome 40.

    • Festa do Can

      1981 (2ª parte)

      Festa do Can en Castro (Cerdedo - Pontevedra), en febreiro do 1981, con entrevistas a viciñas do lugar. Rodado por Maruja Otero en Super-8 Kodachrome 40.

    • As filloas da Sra. Sofía de Gómez

      Super-8 sonoro en Kodachrome 40, rodado por Maruja Otero no 1985 en Castro do Medio (Cerdedo - Pontevedra).

    • A cocedura da Sra. Jacinta / A fiada da Sra. Anuncia

      Super-8 sonoro en Kodachrome 40, rodado por Maruja Otero no 1985 en Castro do Medio (Cerdedo - Pontevedra).

    • Partido Castro-Quireza.

      Corpus 1981

      Partido de fútbol de Castro contra Quireza, organizado co gallo da festa de Corpus no ano 1981. Super-8 en Kodachrome 40 rodado por Maruja Otero.

    • Entroido

      1981

      Entroido dos veciños e mozos de Castro no ano 1981. Super-8 en kodachrome 40, por Maruja Otero

    • Os Remedios - Filgueira, 1984

      Festa d'Os Remedios de Filgueira (Castro - Cerdedo, Pontevedra), rodado no 1984 por Maruja Otero en Super-8 sonoro. Aparecen os históricos gaiteiros "Os Alegres" tocando na misa e procesión.

    Fontes: Familia Otero ea Asociación Cultural Trépia.

    42.5557,-8.43164

  • Vinculeiras Vinculeiras

    Vinculeiras

    Nós, hoxe, somos Vinculeiras.

    Escoita, vouche contar como foi

    Outras han de vir.

    Vinculeiras

    Bouba - Pandereteiras

    Daquela viñeron elas, e vestíronnos de ritmos e tonadas vellas de xente vella. Déronnos o seu tempo, e os seus traxes, que agora tocas outra pel, a nosa. E tamén as súas voces: "Campades que rabeades!" e todas sentimos unha fachenda que enche o peito.

    Escoitar album

    Ferro a fondo nenas, que hai camiño que andar.

    Elas aprendéronnos o mellor; a alegría e a forza para defender o noso, con dignidade. E foi así como corremos o frío e collemos camiño(s) cunha pandeireta debaixo do brazo, libres, e con moito que dicir. Porque somos festa, somos Bouba, mulleres do norte, de terras de muiñeira cabalgada e pateado.
    Aprendemos o esquecido e a forza de patadas trouxémolo aquí, ao hoxe, para non deixalo marchar.

    Nin a lingua nin a música morrerán con elas porque do outro lado da cadea estamos nós, conscientes e orgullosas, resistindo.

    Festa a nosa e terra a presas!

  • Projeto Não Lugar Projeto Não Lugar

    Projeto Não Lugar

    Listaxe completa de reproducción

    Não Lugar

    Luneda Producións

    Proxecto audiovisual en colaboración co realizador portugués Tiago Pereira e o músico Davide Salvado. Gravación de recollas de música e baile tradicionais e divulgación a través da canle de YouTube de Luneda Producións.
  • Aviso legal
  • Coplas
  • Bitácoras
  • Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo.
  • Escoita!